Žarnyno mikrobiota, padidėjęs žarnyno pralaidumas ir lėtinės maisto alergijos

Kas sieja žarnyno mikrobiotą*, padidėjusį žarnyno pralaidumą ir lėtines maisto alergijas?

Žarnyno imuninė sistema yra didžiausia visame kūne. Daugiau nei 80 proc. imuninės sistemos gynybinių reakcijų kyla žarnyne. Tai apsaugo nuo bakterijų, virusų ir kitų patogenų, taip pat nesuvirškintų, svetimų organizmui baltymų, gaunamų iš maisto. Mūsų organizmas maisto medžiagas toleruoja puikiai, kai jos tinkamai keliauja virškinamuoju traktu, tiksliau, per virškinamojo trakto ląsteles.

Žarnyno pralaidumas (arba nediferencijuotas virškinamojo trakto pralaidumas) – tai būklė, kai pažeidžiamos virškinamojo trakto ląstelės ir dėl to plonųjų žarnų gleivinės sluoksnis praleidžia į kraujotaką nesuvirškintas maisto medžiagas, toksinus, bakterijas. Organizmui svetimos medžiagos, patekusios į kraujotaką, sukelia uždegimines ir alergines reakcijas, tokias kaip migrena, dirglios žarnos sindromas, egzema, lėtinis nuovargis, maisto alergija, reumatoidinis artritas ir kt. Jeigu uždegiminiai procesai tęsiasi ilgą laiką, gali kilti autoimuninės reakcijos.

Mikrobiota*– (mikrobiomas ar biofilmas) – taip vadinama mikroorganizmų ekobendruomenė, sukurianti specialią terpę mūsų žarnyne ir atliekanti milžinišką darbą.

Kas lemia žarnyno pralaidumą?

Be infekcijų, žarnyno disbiozės, grybelio, perteklinio vaistų vartojimo, pernelyg sunkios fizinės veiklos, žarnyno pralaidumą lemia ir tam tikros maisto medžiagos. Tai gali būti kasdien jūsų vartojamas maistas. Tokiu atveju imuninė sistema suvartotas maisto medžiagos laiko svetimomis ir prasideda antikūnų gamyba, sukelianti autoimuninį atsaką.

Kodėl? 

Šias medžiagas vartojant kasdien, nuolat palaikomas uždegiminis procesas, dėl to laikui bėgant pažeidžiama žarnyno gleivinė ir žarnynas tampa pralaidus. Žarnyno pralaidumą skatina ir pažeista žarnyno mikrobiota.

Ką Jūs galite padaryti?

Du veiksmai, kad žarnynas būtų sveikesnis:

  1. IgG gamybą sukeliančio maisto vengimas. Tai būdas sėkmingai atkurti selektyvų žarnyno pralaidumą (pašalinant nutekamą pralaidumą) ir maisto toleranciją, kad būtų užkirstas kelias uždegiminėms, alerginėms reakcijoms ir autoimuninėms ligoms.
  2. Sveikos žarnyno mikrobiotos atkūrimas. Vartokite daug skaidulų turinčių maisto produktų, kad žarnyne būtų palaikoma butiratą gaminančių bakterijų pusiausvyra, ir vartokite aukštos kokybės prebiotikus ir probiotikus.

medicinapractica.lt

Dalinkitės su draugais!
  •  
  •  
  •  
  •  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Pranešti, kai produktas bus parduotuvėje Kai prekė bus pasiekiama, apie tai jus informuosime. Apačioje įrašykite galiojantį email adresą. Jūs niekuo neįsipareigojate, tik gausite informaciją apie galimybę įsigyti jus dominančią prekę.
Email We won't share your address with anybody else.